بازی های جنسی دوران کودکی

یکی از بازیهایی که کودکان به صورت فردی وجمعی که ظاهرا مخفیانه ومحرمانه اقدام به آن می کنند بازیهایی است که کودکان آلت جنسی و بدن خود یا دوستشان را دستکاری می کنند و یا بازی را طوری ترتیب می دهند که در آن ها حس کنجکاوی خود را با نگاه کردن به بدن دیگران وترجیحا پدر و مادر و…ء کنند با عنایت به عدم دانش کافی  والدین دربرخورد با این رفتارکودکان،در این نوشته به توجیه مختصر این بازیها وبه طور خاص از دیدگاه روانکاوی فروید پرداخته می شود.

فروید سنین قبل از هفت سالگی رادوره پیش جنسی نامیده است.  مرحله ی دهانی (تولد تا پایان سال اول) مرحله اول نظریه فروید است. لذت دراین دوره از طریق لمس دهانی و قسمت های وابسنه به آن صورت می گیرد.کودک همه چیز را به دهان می برد از مادر تا اسباب بازی،این لذات نباید متوقف ویا کوتاه شود بلکه باید مواظب بود کودک اشیای کثیف را به دهان نبرد.

مرحله ۲ تا ۳ سالگی مرحله مقعدی نامیده می شود. کودک در این دوره از نگه داشتن مدفوع لذت می برد و همزمان با از شیر گرفتن کودک معمولا اتفاق می افتد. کودک با مدفوع خود بازی کرده وبه جدال با مادر می رود. مرحله اخر که مرحله آلتی نامیده می شود و ۳ تا ۷ سالگی است. یشتر بازی های جنسی در این دوره صورت می گیرد لذت از مقعدبه آلت جنسی در کودک منتقل می شود و کودک به آن توجه کرده ودستکاری می کند واین مساله برایش مورد سوال قرار می گیرد وتوجه انرژی جنسی بر خلاف دوره ی بلوغ،  متوجه خود کودک است ولی کودک به تفاوت های بین خود وغیر همجنس توجه دارد وسوال هایی می پرسد که با عث نگرانی برخی خانواده ها می شود. ایضا در این دوره کودکان لباس های عروسک راپاره می کنند یا در می آورند تابدن وآلت او را  از روی کنجکاوی ببینند به همین دلیل در مراکز پیش دبستانی کشور های پیشرفته که اکثرا مختلط هستند، دکتر بازی برای پاسخ به این کنجکاوی، جزء بر نامه های رایج  آنهاست. در این بازی یک بار دختر بچه ویک بار پسر بچه دکتر می شوند وتمام لباس های جنس مخالف را در آورده ومعاینه می کنندوبه این ترتیب کنجکاوی خود را ء می کنند.

از جمله بازی های مرحله ی سوم پیش جنسی (آلتی) می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-کودک با خود ودیگر کودکان بازی می کند.

۲-کودک با لمس بدن خود به پدر ومادر و اشیاء وغیره کسب لذت جنسی می کند.

۳-کودکان بازیهایی ترتیب می دهند که کی به قسمت های بدن پدر ومادر نگاه کرده ویا به اتاق خواب آن ها سرک می کشند.

۴-کودکان سوال هایی در ارتباط با مسایل جنسی از والدین می پرسند مثلا من چگونه به  واز چه راهی به دنیا آمدم؟

در رابطه باسوا لاتی که کودکان می پرسند باید به نکات زیر توجه کرد:

الف :فراهم کردن فرصت برای طرح آزادانه ی سوال توسط کودک.

ب : دادن جواب واقعی به سوالات آنان به طور غیر مستقیم ودر موارد به خصوص مستقیم نه فریب دادن آنها.

ج : نباید والدین در مواجهه با این قبیل سوالات آشفته شده ویا ذهن کودک را منحرف کرده ویا توضیحی که مد نظر کودک نیست بدهند.

د: باید توجه داشت بهترین زمان آموزش جنسی برای کودکان زمانی است که سوال می پرسند.

در صورت مشاهده ی باز ی کودک با آلت خود نباید او را تنبه کرد ویا با جملات آمرانه مثل دست نزن و… منع کرد بلکه می توان با محول کردن یک کار،پرسیدن یک سوال و… او را باز داشت هر چند آغاز دستکاری در این سنین نشانه ی رشد طبیعی کودک است.

لازم به ذکر است که سنین بین ۲ تا ۳ سالگی زمانیست که باید والدین اتاق خواب کودک راجدا کنند وبه لحاظ تربیتی بسیار حائز اهمیت است. زیرا هم کودک شاهد آمیزش والدین نمی شود ومتعاقبا از احساس گناه ناشی از آن در آینده در امان می ماند وهم از تماس مداوم جسمی بین کودک و والدین جلو گیری می شود.هر چند باید تدابیری اندیشید که کودکان مخفیانه هم نتوانند آمیزش پدر ومادر را ببینند.

منبع:تریبون آزاد


بهترین مشاور کودک ,جنسی ,بازی ,کودکان ,مرحله ,والدین ,اتاق خواب ,دکتر بازی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خواب آلود vps-poster2 گالری روناهی ارتش سایبری امام هادی علیه السلام تخفیف ویژه فقط برای امروز مهدی نوری scenery لوازم یدکی پراید پژو ال۹۰ برلیانس هایما نمایندگی نزم افزار حسابداری هلو